woensdag 20 augustus 2014

Over 0 seconden start ik op...



Over 0 seconden ga ik opnieuw opstarten, las ik op mijn scherm.
Ik greep de muis, ik was nét op tijd.
Mijn pc had net flink staan reutelen, hij had iets opgehaald. Hadden ze vannacht een oplossing gevonden?
Gister had de helddeskmedewerker nog geen idee. Ik kon maar beter op een andere computer gaan werken, luidde zijn advies.
Dat kon wel, ik heb ook een appeltje. Maar die is klein en anders en tot wanneer dan?
Over 3 minuten en 54 seconden start ik op, las ik opeens weer op mijn scherm. Met de verklaring: er zijn belangrijke updates geïnstalleerd.
Het klonk nogal urgent. Het zou kunnen dat dit een oplossing was. Maar misschien was het ook gewoon wat de medewerker me gister uitlegde: opnieuw opstarten is vroeg of laat onvermijdelijk.
En opeens dacht ik: het moet maar. Vooruit. Doe maar dan. Laat maar zien dat ravijn.
Ik startte opnieuw op.
En nu grabbel ik mezelf bij elkaar, ga ik weer zitten. Ik ben er nog steeds.
Maar las ik nou ergens dat het probleem zich pas na de tweede keer opstarten voordeed?

Geen opmerkingen: