zondag 22 december 2013

De webshop




Kijk, dit worden de topmodellen. Het zwart-witte exemplaar loopt zonder meer het hardst. De rozepaarse doet het ook goed, maar die is voor een speciale doelgroep, zeg maar: de minder zakelijke klant.
De blauwe versie van de roze, die moet ik nog ontwikkelen, maar die gaat het ook goed doen.
Mijn webshop is al bijna een feit. Want zo gaat dat met echte hobby's als je de diepte in duikt, dan ga je er toch je werk van maken.
Straks ben ik dus zo'n vrouw die van haar hobby haar werk heeft gemaakt, een galeriehoudster zou je kunnen zeggen, maar dan eentje zonder galerie.
Gouden oorbellen moet ik nog kopen, een sjaaltje en een broek waar ik makkelijk in beweeg bij het tuinieren
En dan mis ik nog één ding: heel erg veel geld. Want zonder veel geld blijf je in amateurisme hangen. En dan krijg je nooit een tuin om in je vrije tijd in te tuinieren, dat is geen hobby, maar moet gebeuren en het ontspant. Nou goed, het hoort er in ieder geval bij.
Hoe ik aan dat geld kom, dat moet ik nog verder uitwerken. Maar dat komt wel.
Ben nu even een paar krasloten kopen, dan heb ik alvast een beginnetje voor de eerste paar maanden.

2 opmerkingen:

Flopke zei

Het gemacrameede lusje was nooit uw favoriet geloof ik, terwijl het voor mij een usp was, maar dat hindert niet, ik ga mee met mijn tijd en de mode, dus is het heel goed dat ik erin meega, omdat daar het grote geld ligt. En ook omdat het veel werk is en daarmee kan ik mijn fabriek lucratiever laten draaien. (Ben al op zoek naar een lagelonenland, en nog even en ik kan gewoon in Nederland blijven.)
Maar ik heb een bezwaar tegen uw omkeeridee. Want a. dan zit de ene variant te los en de andere te strak, b. het slijt harder en c. ik heb en omkeertrui, maar er is er altijd een favoriet dus dan denk ik: mocht iemand willen afwisselen (dat begrijp ik, dat wil ik ook) dan adviseer ik afwisselen. Maar er is nog veel mogelijk, ik ga het verder ontwikkelen en neem uw suggesties zeker mee, maar voor ik ermee verder ga, wacht ik eerst op mijn eerste klant. En op een importeur met een goed netwerk aan aantrekkelijke winkeltjes die regelmatig in de bladen verschijnen.

Flopke zei

Het gemacrameede lusje was nooit uw favoriet geloof ik, terwijl het voor mij een usp was, maar dat hindert niet, ik ga mee met mijn tijd en de mode, dus is het heel goed dat ik hem gedeeltelijk afschaf, omdat daar het grote geld ligt. En ook omdat het veel werk scheelt en ik mijn fabriek dan lucratiever kan laten draaien. (Ben al op zoek naar een lagelonenland, en nog even en ik kan gewoon in Nederland blijven.)
Maar ik heb een bezwaar tegen uw omkeeridee. Want a. dan zit de ene variant te los en de andere te strak, b. het slijt harder en c. het is als mijn omkeertrui: er is altijd een variant favoriet dus dan denk ik: mocht iemand willen afwisselen (en dat wil ik alleen maar stimuleren) dan adviseer ik hoesjes af te wisselen. Ik ben het verder met u eens dat er nog veel meer mogelijk is, bij het doorontwikkelen, neem ik uw suggesties zeker mee, maar voor ik daarmee begin, wacht ik op mijn eerste klant. En op een importeur met een goed netwerk aan aantrekkelijke winkeltjes die regelmatig de redactionele pagina's van de bladen halen.