maandag 21 oktober 2013

Waar is het Licht?



Hoe lang is het geleden dat de Jehova's aan mijn deur stonden? Ik kwam de Wachttoren tegen op mijn bureau. De twee belangrijke vragen waarover we  aan de deur hadden gesproken, stonden op de cover: Waarom zoveel ellende? En: Komt er ooit een eind aan?
Ik stelde nog een derde vraag: Waarom schiet Hij niet een beetje op?
De Jehova's beloofden dat ze zouden terugkomen om erover te praten. Maar als er de afgelopen tijd al iemand aanbelde, dan was het om een pakje af te geven. Voor de buren. Of om geld te vragen voor de directiesalarissen van een of ander liefdadigheidsinstelling.
Maar als zij al niet langskomen terwijl ze dat beloofden, (ze wonen hier ergens in de buurt), hoe moet ik er dan op vertrouwen dat Hij komt?

9 opmerkingen:

krekel zei

Vind ik uitekend getroffen

krekel zei

Uitstekend bedoel ik

krekel zei

Overigens is het wel gemakkelijker om te bewijzen dat ik geen robot ben dan bewijzen dat Jehova bestaat. Je hoeft bijvoorbeeld maar Tocipso te roepen en het komt goed!

Flopke zei

@Krekel Toch is het vreemd dat ze een robot laten controleren dat jij een robot bent. Dat doet hij bepaald klunzig.

Flopke zei

@gewebkijk dat lijkt me reden te meer om je best te doen. Dus om uit Zijn Naam onaangekondigd Weg te blijven, ik vind het raar.

Katelijn zei

Bij mij zijn ze helemaal nog nooit langsgeweest, tenminste niet waar ik nu woon. Ik denk omdat dit een goddeloos dorp is. Wel die van de liefdadigheid, die zijn er hier ook. Bid maar voor me!

Flopke zei

Ha! Katelijn ik zal zeker voor je bidden. En mocht dat niet helpen en ik word gered en ze komen toch nog langs, zal ik dan je naam doorgeven? Misschien kunnen ze skypen. Want jij hebt vast ook nog wel vragen.

Karin zei

Ik kwam ze gisteren op straat tegen. De lange van het stel hield me wat lafjes een blaadje onder de neus en prevelde iets van '…gebaseerd op de bijbel…' maar keek me aan zo van 'je zult toch wel niet willen' en stopte niet eens echt. Nep-Jehova's.

Flopke zei

Dat zijn geen nep-Jehova's, datzijn echte! Van de subcategorie De Moedelozen. Die zijn mooi, die verdienen onze steun!