vrijdag 12 november 2010

Wat leuk, een kaartje



Postbodes willen meer salaris, want voor niets gaat de zon op en wie doet dat werk anders? Inderdaad, de postbode, ik ben blij dat hij er is. Laatst was ik jarig en dan krijg ik mail en telefoontjes, maar ik krijg ook altijd een verjaardagskaartje van mijn assurantietussenpersoon. En soms krijg ik er een van een vriend of familielid. Dit jaar was het weer raak.
Zoiets fleurt de dag toch op, want het was herfstachtig en het het had flink geregend.
Ik ben heel blij met het kaartje, er is iemand geweest die aan me dacht. Maar het kaartje is niet geschreven met een watervaste stift.
Nu vraag ik me af: die postbodes, gaan die nu nog staken?

18 opmerkingen:

karin zei

Dat is wel geschreven met een mooie vulpen, met gouden kroontje en een prachtige kleur inkt. Veel zorg aan besteed wel...met liefde geschreven zou ik zeggen.

Flopke zei

Dat realiseer ik me, maar ik weet dus niet wie.

karin zei

:-).... ja dát zijn de mooie geheimen van't leven. Een heuse heer ( of dame) zal zich wellicht kenbaar maken... vooralsnog...kunt u ervan dromen!!

En.... nog gefeliciteerd overigens!

karin zei

...het stempeltje....( schiet mij inenen te binnen) waar is de kaart afgestempeld ( dat verkleind uw zoekgebied)...
Wat een mens zoal bezig kan houden op een regenachtige dag hahaha...

Flopke zei

's Hertogenbosch. Je weet wel, de plaats waar alle post naartoe gaat. (Of overdrijf ik nu?)

L M zei

Toch wel grappig dat iemand die zo behoedzaam haar gezicht op het internet geheim houdt, wel zomaar haar postcode en huisnummer openbaar maakt.

Anoniem zei

haha... Nee s'Hertogenbosch is de plaats waar stakende postbodes na een dag hard staken een heerlijke Bossche bol gaan eten.. ter beloning. ( ik overdrijf nu maar dat komt door het weer)

Flopke zei

Ow, LM, vergipsing. Nu is het niet erg, we zijn onder elkaar, maar toch...

Flopke zei

Bossche bollen, Anoniem? Help me even, zijn dat die klonten cacaofantasie tot de nok toe gevuld met slagroom?

Karin zei

jah sorry...de visuele vertificatie strooide peperroet in mijn naam.
JAH Flop...die gigantisch glimmende donkerbruine bollen, waarachter je koffie verkeerd volledig schuil gaat, tot aan de 'lippen' gevuld met wit romige verse slagroom...die zijn het ja :-)
Maar alle bollen ten spijt.... het brengt ons ( jaha, dit is nu een zaak geworden die ook mij bezig houdt)..niets dichter bij de geheimzinnige verlopen afzender!!:-)

Flopke zei

Weet je wat het erge is? Ik weet het nog steeds niet, en ik durf het niet goed rond te vragen, want als je ernaar vraagt en diegene was het niet, dan lijkt het weer een beschuldiging. Wat? Heb je niets laten horen? Het zit muurvast!

karin zei

..het is zaak 'the case' helder te bestuderen:-)
Wat weten we wel/feiten....is het uitgangspunt!
Vulpen/de kleur van de inkt..voor mij duidt dat op een man, van bepaalde leeftijd ook nog ( immers, wie schrijft er nog met vulpen, sterker nog, wie doet er nog aan postkaart en zegels likken!!)
De plaats van afstempeling doet ook ter zaken... Is het een 'gelikte' zegel dan zou DNA uitkomst kunnen bieden :-)
Wanhoop niet Flop... den onderste steen zal boven komen uit die muurvast!!

L M zei

@karin: Ik schrijf nog wel eens met een vulpen... een hele mooie. @Flopke; toch wel goed dat we een beetje op elkaar passen, zo af en toe.

Flopke zei

Zo is dat LM!

karin zei

@LM mooi, ik houd van mannen met vulpennen!

L M zei

@karin; Als nou alleen al het hebben van een vulpen het criterium is ;-) Maar ik zoek ook nog een vrouw om van te houden.

Guido t'Sas zei

Je blog verdient een betere opmaak (foto's inbouwen in de tekst?). Wel eens gehoord van Windows' LiveWriter? Google even.

Flopke zei

Kende ik niet, @Guido, maar zojuist bekeken. Ga ik nog eens dieper induiken. Ik vond van Blogger zo leuk dat je amper tijd kwijt bent met de opmaak en je zo aardig kan experimenteren. Kan altijd beter, dat is een feit.