zaterdag 9 januari 2010

In de uitverkoop


Gister kocht ik op de valreep zes van deze borsteltjes, borsteltjes zo klein dat ze alle zes met gemak in mijn borstzakje passen, (als ik er een had). We weten allemaal (ik ook) dat er te veel plastic is en dat in de Stille Oceaan een onrustbarende groeiende wolk van plastic zwerfafval ontstaat die nu zo groot is als Frankrijk, Spanje en Portugal bij elkaar. Omdat de overheden vinden dat het zo niet langer kan, is er overleg geweest met de industrie en die heeft inmiddels een verpakkingsconvenant opgesteld.
Ik vertrouw erop dat het nu langzamerhand de goede kant op zal gaan, maar toen ik gister mijn zes minuscule borsteltjes had uitgepakt, dacht ik wel... ik dacht... ik dacht: ik heb dit gekocht. Ik.
En het was nog een aanbieding ook.

8 opmerkingen:

Unknown zei

Ga je ze alle 6 tegelijk gebruiken?

Anoniem zei

Ik koop die dingen altijd in een kringloopwinkel... Iemand met een beetje gevoel voor milieu zou dat doen!

Code: ustort = u stort (afval zeker)

Flopke zei

Nee sj3fk3, ik deel er een paar uit aan de zwervers.

Flopke zei

Ik zal er voortaan aan denken Quallekop, om mijn tandenborstels tweedehands te kopen. Net als mijn flosdraad. (En als ik dan toch bezig ben, neem ik gelijk wat gebruikte pleisters mee.)

Anoniem zei

Hulde! Zonder meer: Hulde! U is een voorbeeld voor velen, die zich afvragen wat men zou moeten doen, als de tandenborstel tot op de houder is versleten of als het flossch-draadje niet meer op te pakken valt!

Ik word uitgemaakt voor: andist, volgens die meneer in dat rolstoeltje onder dat vakje waar ik dat moet invullen wil ik dit geplaatst krijgen!

Flopke zei

Dank heer Q, u is zeer vriendelijk. Maar nu nog eens iets anders. Die Q-koorts hè...

De Quall (De Kwall) zei

Ja, ik weet het! U hoeft niks meer te zeggen... Zolang ik niet mekker is er niets aan de hand, tenminste dat zei mijn dierenarts tegen mijn baasje!

Flopke zei

Als je hobby bent, dan is er inderdaad nog niets aan de hand. (Maar kijk je uit voor grote productieboerderijen?)