dinsdag 29 december 2009

Sinterklaas

Beging december kon ik het jullie niet goed uitleggen, misschien lukt het nu, over het benauwde gevoel dat ik krijg van Sinterklaasspullen. Kijk dan! Drie zwartepietgelukspoppetjes en een mijtertje zwerven nog altijd over mijn bureau en wat kan ik ermee? Ik loop voor gek als ik met dit mijtertje op de straat op ga, omdat ik nu kerstballen had moeten dragen.
Ooit kocht ik een rol Sinterklaaspapier en maakte er gebruik van tot ver in oktober van het jaar erop. Het voldeed aan het doel van cadeaupapier, namelijk dat iemand niet onmiddellijk ziet wat hij krijgt en hij je  twee keer moet bedanken, waarvan de eerste keer in ieder geval oprecht. Maar toch vonden mensen het raar.
Daarom kwam er dit jaar ook geen kerstboom. Want die had er al moeten staan, als ik dan zo dol op kerstbomen ben. Ik lust ook geen chocoladeletters.
Waar het mij om gaat: het komt allemaal zo nauw.
En nu ga ik voor het ontbijt een paar eieren verven.

2 opmerkingen:

Suske. zei

zeg maar : het loopt doorheen elkaar ! Wie raakt daar op den duur nog wijs uit ?

Flopke zei

Dat bedoel ik eigenlijk, want waarom zou je het een voor een en achtereenvolgend doen, toch?