woensdag 9 december 2009

Bladeren en de blote mond

Buiten lopen twee mannen met lichtgevende jassen en grote brommende apparaten waarmee ze de bladeren van de stoep te blazen. Achter hen rijdt een wagen om de bladeren op te vegen en mee te nemen. Zo'n wagen is er speciaal voor om oude bladeren en troep van de straat te verwijderen. Het was een fikse investering, maar je houdt er drie man mee aan het werk.
Verder moet men niet schromen zaken aan te schaffen die nu eenmaal nodig zijn.
En wij vroeger maar denken dat je met een bezem, een hark en een kruiwagen ook een heel eind kwam. Hoe naïef.
Nu heb ik zelf geen bladblazer en zo'n karretje past niet op mijn balkon . Daarom zal ik de bladeren zo met de blote mond bij elkaar blazen. Daarna bel ik de gemeente om te vragen hoe het verder moet.



6 opmerkingen:

Jackie zei

Ieks, met blote mond??????? Is dat niet een beetje te koud voor jou?

fausto zei

een bezem, een hark en een kruiwagen om ver te komen. bij die bezem kan ik me iets voorstellen (ook ik heb the witch of the east, of was het the west, in the wizzard of oz gezien) en ook bij een kruiwagen heb ik een beeld (howel ik eigenlijk vind dat je op eigen kracht carriere moet maken, maar ja, roep dat maar eens in land waar z.g. roem erfelijk overdraagbaar is..), maar een hark? in hoeverre brengt een hark iemand ver?

Flopke zei

In de winter laat ik mijn snor natuurlijk staan, Jackie.

Flopke zei

Je komt uit de stad Fausto? Een hark gebruik je om bladeren van een niet-stenige ondergrond te verwijderen, zoals een zand-, aarde- of een grasoppervlak. In de provincie noemen we dat ook wel een tuin. (Over groenstroken heb ik het niet, want dat is een vies woord.) Verder heb je natuurlijk wel een punt, vroeger hadden we ook nog een schep nodig.

Anoniem zei

Ik kreeg, omdat Klaas langs kwam, een cadeau, met een begeleidende brief in rijmvorm; erg kneuterig, maar goed. Het was 't summum op het gebeid van tuinonderhoud, en zeker ten tijde van de herfst. Nu, woon ik aan de rand van het bos... en u begrijpt dat er heel wat bladeren zijn!

Enfin, het rijmpje ging zo:

Piet,
Piet denkt dat Sint
Dit ook wel leuk vindt!
Piet


Toen ik het uitpakte was het echt een verrassing, het tegenovergestelde van het gedicht!
Het schijnt nog voorhanden te zijn in de winkel, maar het is niet voor handen, maar voorhanden!

Geen energiebron, geen zee-o-twee-uitstoot of wat dan ook, geen gehannes met batterijen... maar uiterst effectief! geen blad sla je nu nog over: een bladwijzer!!!

Ook in pokkkutformaat, wat dat dan ook moge zijn...

Misschien handig voor jou, flopke

Flopke zei

Ja, in het bos zijn heel veel bladeren, daar kan geen hark tegenop. En dus komt een bladwijzer dan altijd van pas.