dinsdag 7 oktober 2008

Kredietcrisis

Tegenwoordig kijk ik zelden naar het journaal, want dan blijft de tv maar aanstaan en dat is zonde van je leven. In de krant sla ik de financiële verhalen over (vanochtend had ik hem snel uit). Geld interesseert met niet, zolang ik genoeg heb (wat zelden het geval is), maar ik speel er dus zeker geen spelletjes mee. Die hele kredietcrisis gaat daarom een beetje aan mij voorbij.
Toch is dat niet helemaal het geval. Vannacht droomde ik dat ik op de drempel van het ziekenhuis zo'n zeven losse euro's vond. Ik stopte ze in mijn zak en voelde me schuldig.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Toch is dat knap: het nieuws vermijden en er toch een beetje van op de hoogte zijn ;) Overigens, voel je niet schuldig, er zijn genoeg mensen die ook wel eens geld dat jij zelf bent verloren hebben opgeraapt. Zeker weten (ik was het niet!).

Flopke zei

Daar kun je een gewoonte van maken, Rose. Ik slaag er aardig in. En eh, dit is het slechtste van twee werelden: ik voel me schuldig, maar heb geen zeven euro in mijn zak.

Anoniem zei

Waarom het nieuws vermijden over de crisis? Geld is fun! Geld maakt macht! Geld maakt aantrekkelijk! En tja, met geld kun je ook diep vallen! Zoals het nu gebeurt. Heerlijk om te zien hoe al die arrogante bankiers van hun ellenhoge voetstuk vallen! Maar zelfreflectie is niet hun grootste kracht want verschillende in ongenade gevallen bankiers geven de schuld weer aan anderen. Zo lust ik er ook wel een paar.

Imprezzed

Flopke zei

Nou ja, omdat het dus over geld gaat. Maar als het om arrogante directeuren gaat die nu anderen de schuld geven, ja, dat is weer wel interessant. (En u is in geld? Laat me raden...)