zaterdag 13 september 2008

Ik bel je terug

Bij een recente gelegenheid beweerde M. dat iedere dag één lepel tomatenpuree goed voor je pigment is. Dan verbrand je niet zo snel (op dit moment een van onze minste problemen, maar dat terzijde). Ze zei dat je zo bovendien ook huidkanker kon voorkomen. En één lepel tomatenpuree per dag, dat leek haar best te doen.
Mij leek dat behoorlijk vies. Want volgens mij moet je dan zowat een heel blikje tomatenpuree leegeten.
M dacht dat er wel twee lepels puree uit een blikje kunnen.
Ik beloofde dat uit te zoeken, maar tot nu toe heb ik nog niet een keer tomatenpuree nodig gehad.
Gister sprak ik met telemarketeer Saskia, eerst over elektriciteitsrekening, maar uiteindelijk kwam het gesprek op worteltjes en hoe goed die voor je pigment zijn.
Ik riep: 'Dat zeggen ze van tomatenpuree ook' en legde haar de kwestie voor.
Saskia dacht dat er wel vier of vijf lepels uit een blikje konden.
Dat leek me veel te veel, maar ik zou het dus uitzoeken.
Saskia was erg benieuwd naar het antwoord. Daarom beloofde ze me over een week of twee terug te bellen om het antwoord te vernemen.
Goed, ik zie zo ook wel dat ik dat hele blikje niet op één lepel krijg. Maar een andere wedstrijd win ik wel. Want als ik het voor elkaar krijg dat een marketeer mij terugbelt om een geheel nieuwe kwestie te bespreken, dan heb ik Pietervrouw ingehaald.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

he flopke,

ik heb vandaag tomatenpuree nodig, ik zou het dus voor je kunnen testen. het probleem is alleen dat wij grotere blikjes hebben en ik nu al met zekerheid kan zeggen dat er meer dan een lepel in zit. volgens mij zit er 2 keer zo veel in mijn blikje, zou dus mijn lepels kunnen delen door 2...
trouwens mijn blikje is ook nog een goedkoper de kilo, misschien wel twee keer zo goedkoop. je zou dus kunnen zeggen twee voor de prijs van een. (is uitgeroepen tot de beste slogan aller tijden)dus goedkoper om niet te verbranden of huidkanker te krijgen.

wist je dat ze bij een of ander tv-programma er achter zijn gekomen dat tomatensap en tomatenpuree het zelfde is?
in de fabriek doen ze gewoon meer water bij de puree en noemen dat dan sap.

Flopke zei

Nou, selwiefish, graag! Kijk even hoeveel erin zit, in mijn blikje zit 68 gram. En neem nou geen kleine lepel, wees een béétje gul (geen kuiltje maken, een béétje een bolletje), want ik weet heus wel dat ik ga verliezen, maar hoop nu alleen nog dat die afgang niet al te gênant zal zijn.
En je hebt het waarschijnlijk over de keuringsdienst van waarden. Ja, grappig hè?
(En huidkanker krijgen is inderdaad erg duur. En nog vervelend bovendien.)

Anoniem zei

he flopke,

ik ben het vergeten, nou ja vergeten. ik hoefde opeens niet te koken omdat mijn lief dat ging doen en die wist natuurlijk niks van die lepeltest.
dus ik zou zeggen wanneer ik weer een blikje in mijn keuken heb staan ga ik het testen.

Flopke zei

Kijk, daarom is het zo belangrijk dat je goed blijft communiceren met je lief.
Maar ik ben eruit. Gister had ik plotseling tomatenpuree nodig en ik weet het. Morgen...

Anoniem zei

spannend!!!