dinsdag 16 september 2008

And the winner is...

Het oplossen van grote levensvragen kost nu eenmaal tijd. Het heeft even geduurd, de mij onbekende, maar behulpzame Slewiefisch heeft zelfs aangeboden het raadsel te helpen oplossen, maar door miscommunicatie in de keuken, is het er niet van gekomen. Toen ik eergisteren een duit in het spreekwoordelijke huishoudzakje deed en achter het fornuis stond, had ik plotsklaps tomatenpuree nodig. (Dat komt met vlagen, je bent er nooit op verdacht.)
Ik opende het blikje, pakte een lepel, deed mijn schort af en rende naar boven. Want dit experiment moest boven mijn toetsenbord gebeuren, zodat jullie erbij kunnen zijn. Hoeveel eetlepels tomatenpuree zitten er in een klein blikje?
Laat ik om te beginnen mezelf op de borst kloppen: ik krijg het allemaal op één lepel. Maar dat zou niet eerlijk zijn.
Ik vind dat er twee lepels in een blikje zitten.
M. heeft gewonnen.
Maar Saskia verloor glansrijk. Ik hoop haar dat een dezer weken zelf te kunnen meedelen.

Geen opmerkingen: