zondag 20 april 2008

Een goed gesprek

Wat zijn de kenmerken van een goed gesprek, is een van de googlevragen die ik nog moest beantwoorden en dit weekend bedacht ik tijdens een van de wandelingen het volgende: een goed gesprek heeft tenminste één luisteraar, er worden belangrijke thema's aangesneden en achteraf zijn er nieuwe inzichten ontstaan, soms doordat de ander iets verhelderends heeft gezegd, een andere keer doordat je pratenderwijs - aangemoedigd door de geduldige blikken van je gesprekspartner - op eigen kracht op nieuwe ideeën bent gekomen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Oke, dat was een goed gesprek, maar was het ook Een Prettig Gesprek?

Flopke zei

Een goed gesprek is al snel prettig. Of een van de partijen moet er van langs hebben gekregen. Maar ja, dan...

Karin zei

Bedankt Flop, helder. Hoef ik eindelijk niet meer tevergeefs te googlen.

Flopke zei

Ben jij ook degene die de hele tijd op Konijnentanden zoekt? Want daar heb ik nog geen goed antwoord op, hoor Karin. Maar blijf kijken.

Karin zei

Ik kan haast niet wachten!