vrijdag 7 maart 2008

Mr. Sanousi voor alles

Soms krijg je een aanbod waarvan je denkt: dat slaat op mij. Ik kreeg een briefje zoals we die allemaal wel eens krijgen. Dit keer kwam hij van Mr. Sanousi (Groot Médium, niet te verwarren met de wasmachines en koel-vriescombinaties). Hij biedt aan om te helpen bij het oplossen van alle problemen: liefde, geluk, werk, aandacht, succes met alles, onder andere zaak, sport, klanten, aantrekkeen en terug krijgen van uw gelliefde partner, bescherming tegen het kwaad en gevaren, genezen van impotentie, enz.
Het is te makkelijk om Mr. Sanousi op zijn taalgevoel te pakken, hij is Médium en was er waarschijnlijk op school met zijn hoofd niet altijd bij. Ik lees er wel overheen en ga er gewoon vanuit dat hij met het probleem 'geluk' bedoelt 'een tekort aan geluk'. Dat hij het als probleem beschouwd dat we 'geen succes met alles' hebben. En dat kan allemaal worden opgelost.
Met zijn taalgebruik zit ik niet, wel verbaas ik me over zijn selectie van voorbeelden. Dat hij klanten eerder noemt dan het terugkrijgen van je geliefde partner, bijvoorbeeld. En die nadruk op het genezen van impotentie verbaast me ook.
Dat laatste blijkt nogal een nijpend probleem te zijn, als ik alle aanbiedingen die ik per mail krijg, erop nakijk. Ik realiseer me dat niet zo, maar misschien zit een soort van logica in. Want dan heb je je geliefde partner terug, die gaat vol verwachting op de bank liggen en dan wil het niet.
Gênant inderdaad, ik snap dat dat onaangenaam is. Maar ik heb er dus geen last van, want ik heb geen apparaat. (Ik heb alle aanbiedingen om hem te verlengen daarom altijd beleefd afgeslagen). Bovendien, als ik impotent was geweest, was ik al op een van de vele eerdere aanbiedingen om daar iets aan te doen, ingegaan.
Maar Sanousi kan veel meer. Hij kan bij alles helpen, dus ook bij een koninklijke uitstraling en sterkere nagels.
Ik zal hem maar eens bellen, want zijn Tél staat erbij.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

haha, die 'banksituatie': zo sneu!!!

Flopke zei

Ach, je trekt je kleren recht en dan kan het nog best heel gezellig worden.