vrijdag 29 februari 2008

Allemaal muisjes...

Vannacht droomde ik er dus van. Eerst liep er één muisje door mijn kamer, daarna een paar en al snel marcheerden ze in groepjes van acht langs. Er liepen ook marmotten en hamsters mee. Ik had twee katten, maar die deden niets. Sterker nog, ik zag een muisje een kat in zijn staart bijten. Ik riep verbaasd dat zelfs Theo nog muizen ving.
(Mijn dikke Theo is al lang niet meer. Die is een keer op de behandeltafel brakend aan zijn einde gekomen. Het arme beest was al zo'n tien jaar ziek. Maar toen ik ooit een muisje in huis had (ik dacht nog in mijn droom: één muisje in mijn kamer, waar maakte ik mij druk om?) pakte ik Theo erbij. Ik had het niet verwacht, want als Theo op het dakterras lag en er kwamen musjes in zijn buurt, dook hij getergd ineen. Nu zette ik hem op de grond met zijn kop richting het muisje. Hij zag het beestje, zijn achterlijf begon te vibreren, alsof er een motortje werd aangezet, ik liet hem los en WAF, Theo viel aan. Hij heeft zich de hele middag vermaakt.
Theo had nog maar weinig tanden, ze waren er in de loop der tijd allemaal uitgetrokken, waarna de dierenarts zijn praktijk verbouwde, het muisje werd dus vooral een beetje gemasseerd. Toch slaagde hij erin het beestje te doen verdwijnen. Ik weet niet waar hij het gelaten heeft, want ik had de deur dicht geschoven en was opeens druk aan het werk gegaan. Maar het muisje was verdwenen en Theo gedroeg zich een paar uur als een echte kat.)
In mijn droom wist ik niet wat ik eraan moest doen. Ik was al een tijdje wakker toen ik me realiseerde dat ik hier geen last van muizen heb.
Maar ik kan me dus best een beetje in het probleem verplaatsen.

Geen opmerkingen: