woensdag 28 november 2007

Ik verbind u door

Het zijn de mannen en vrouwen die vroeger op het marktplein aan de schandpaal werden genageld, waar wij onze onvrede op konden botvieren door rotte eieren en tomaten naar ze te gooien, alleen zitten ze tegenwoordig aan de telefoon en zijn onze rotte eieren en tomaten psychisch. Ze zijn niet te benijden, maar toch gaat je hand vanzelf naar je mandje en zoek je een grote zachte tomaat uit. Zoals deze. (Bedacht door Pietervrouw, ik moet hem zelf snel eens proberen): een telemarketeer van Artsen zonder Grenzen belde.
Pietervrouw zei: 'Ik verbind u door met degene die erover gaat.'
Ze drukte een paar toetsen in en hing op.
Woaaaah!
Of het eigenlijk mocht bij een ideële organisatie als AzG, vroeg Pietervrouw nog.
Telemarketing is telemarketing, zei ik.
Want wij zijn het wrede voetvolk. En we weten ook wel dat we voor hetzelfde geld zelf aan de andere kant van de lijn hadden gezeten.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

haha ik vind hem goed! Ga ik ook proberen.

Anoniem zei

Hier heeft een mens nog eens iets aan! Ik ga dit ook doen, als ik durf. Het wordt een rage. Zelf heb ik AzG wel te woord gestaan (en het ging erg langzaam en het waren veel woorden, want de vrouw was duidelijk niet op haar gemak in haar rol, en omdat het een ideele organisatie is luisterde ik gedwee). Ze wilde een machtiging, in plaats van acceptgirogedoe. Vond u het vervelend om gebeld te worden, vroeg ze aan het eind. Nee hoor, loog ik voor het goede doel. Ze was niet gelikt, en daardoor effectief. Pas op voor de zich licht schamende telemarketeer! Die zijn pas echt sneaky! En ze hebben je zo te pakken!

Anoniem zei

Vanavond vertelde ik vriendin A over de tip van Pietervrouw. We borduurden nog even voort: de hoorn niet neerleggen, maar een muziekje laten klinken (Frank Sinatra, My Way, of zoiets), of een keuzemenu laten horen: Wilt u mij een verzekering verkopen, toets dan 1, wilt u mij een kabelabonnement aanbieden, toets dan 2, et cetera. Ja, ik zie een grote toekomst voor deze toepassing!

Karin zei

Een telemarketeer werd een keer boos op mij. Ik zei namelijk dat het slecht uit kwam. Toen vroeg hij wanneer het dan wel uitkwam. Toen zei ik: 'Het komt nooit uit want ik wil niet'. Toen zei hij dat ik dat dan gelijk had moeten zeggen.

Anoniem zei

Ik word hier wel een beetje verdrietig van... Mijn collega's en ik doen best wel eens goed werk. Een glimlach kun je horen zeggen wij altijd. AzG hebben trouwens niet hun eigen telemarketeers. Wij zijn allemaal van hetzelfde bureau. Op maandag zijn we Greenpeace en op dinsdag Amnesty. Op woensdag Postcodeloterij en op donderdag doen we pensioenadvies. Zoals u ziet lijden wij een afwisselend bestaan. Oja, mensen die ons onaardig bejegenen zetten we op een lijst die we aan alle telemarketeer-instellingen geven die er maar bestaan zodat ze zo vaak als maar mogelijk is gebeld gaan worden. Bijzonder onaardige mensen worden ook midden in de nacht gebeld omdat we in de computer zetten dat ze dat graag willen. En u weet wel; wat eenmaal in een computer staat... Ik dacht ik meld het maar even omdat u verder best wel een vriendelijke indruk maakt.