donderdag 23 augustus 2007

Digitale griep

En gister gebeurde dan waar we allemaal zo bang voor zijn: de digitale griep. We waren Onbereikbaar. Uit de Lucht. Een digitale ongesteldheid van bijna een uur en het leek wel een eeuwigheid, omdat je niet weet wat er aan de hand is. Kijk, gewone griep, daar ben je zelf bij. Dan loop je niet over straat, maar je ligt wel in bed. Met jezelf, bedoel ik. Dus je wéét hoe het met je gaat. En anders stop je een thermometer in de daartoe geëigende plek. (Van de gegevens die je op zo'n dag verzamelt, kun je een mooie grafiek maken, zoals mijn broer ooit deed.) Maar door deze dititale uitval, was ik ook mezelf kwijt. En dat gold voor alle Blogger-bloggers. (Jullie hadden DaPiet moeten zien twitteren!) Misschien vinden jullie het een probleem van niets. Het ís ook een probleem van niets. Maar wél een modern probleem. En straks, als de urgentie groeit, als ik alleen nog maar digitale vrienden heb en ik alles van achter de computer doe, dan worden zulke kleine problemen groot. Dat zul je zien. In Het Nationale Bangmaakrapport zijn toch al scenario's gemaakt voor een digitale crash? Nou dan!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Nog erger, Floppie, lijkt me als er volledige digitale gezondheid heerst, en er toch nog geen reacties zijn, om 16.25 uur. Dus ik kom je redden! Daarvoor ben ik dan ook je getrouwe

Siske

Flopke zei

Ja, dat is weer andere moderne treurigheid. (Ach, Heer, wat een eenzaamheid.) Dank Sis!

Flopke zei

(Weet je trouwens dat ik rákelings langs je huis ben gereden, vandaag? Oegstgeest! Na ja!)

Niki zei

En nu snel naar de kroeg om echte vrienden te maken!

Flopke zei

We hebben druk gespeculeerd wat er zat in de kroeg waarin we ons bevonden. We denken: makelaarsvrouwen of vrouwelijke makelaars. Maar niemand werd onze vriend.

Anoniem zei

Was dan even afgeslagen!

Siske

Anoniem zei

O ja, nu ik niet meer anoniem ben hoef ik niet langer te ondertekenen met mijn valse naam, want die verschijnt boven in beeld. Ik leer het wel. Nu me even inhouden en niet uit ouder gewoonte ondertekenen met

Siske

Flopke zei

Ach ja, Sis, ik heb het even overwogen, maar ik had je nummer niet. En ik zag mezelf al aankomen. Nou ja, en toen was ik al doorgereden.