dinsdag 31 juli 2007

Komt er nog wat van?

Arend: Wordt het geen tijd om je gezicht eens te laten zien, Flopke?
Flopke: Ik zou niet weten waarom.
Arend: Omdat ze je willen zien.
Flopke: Dat zal wel meevallen.
Arend: Denk je niet dat het saai kan worden zo? Flauw? Flopke: Nou en?
Arend: Misschien moet je ook eens aan anderen denken?
Flopke: Hoezo? Alsof mijn gezicht zo interessant is.
Arend: Daar gaat het niet om. Ik bedoel: wat is je probleem eigenlijk?
Flopke: Niets. Weet ik niet. Het kan me eigenlijk niet zo schelen of ze me willen zien.
Arend: Die houding kan je nog eens akelig opbreken.
Flopke: Ik krijg hier een beetje dorst van.
Arend: Het is nog geen negen uur, Flop.
Flopke: Bijna negen uur, bijna augustus. Ik heb het koud.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

"Bijna negen uur, bijna augustus, ik heb het koud."

En nu de rest van je roman Flop!

Anoniem zei

Weet je wat ik knap vind? Dat je een foto van jezelf kan maken terwijl je beide handen voor je gezicht hebt. :)

Flopke zei

Ach, meneer Feelgood, wat een hartelijke woorden nou toch. Maar het valt niet mee Flopke nu ergens toe te bewegen. Vanochtend kreeg ik haar nauwelijks nog uit haar bed.
En Ed, ik ben er ook nog.
Arend

Karin zei

Saai, Arend? Maar dat is nou juist supsense! Zodra je de ontknoping weet, is het toch afgelopen? Wat is er nou mooier dan verlangen?

Anoniem zei

Flop: wees nou eens trots op zo'n fantastische openingszin (in feite is ie nog beter dan ik hem citeerde) en ga aan de slag!

Flopke zei

Flopke rolt onder de bank vandaan, grote ronde ogen.
Echt? vraagt ze.
Ja, Flopke. Vooruit! Aan het werk, zeg ik.
Ja, maar, zegt Flopke.
Nee, zeg ik. Nee, niet dat. Vooruit.

Arend

Anoniem zei

Flop, weet je eigenlijk wel hoe expressief je handen zijn? Ik zeg dit om je tegen jezelf te beschermen, want je geeft enorm veel bloot.

Siske

Flopke zei

Ha die Siske! Je bent er weer. Moet jij niet eens een boek gaan lezen? Of heb je er geen?

Pieter de Rijk zei

Verstoppertje spelen op je eigen blog, dat is nog tot daar aan toe, maar al een hele dag weigeren te twitteren? Dat is subversie! Open up, Mrs. Flop, this is the police!

Flopke zei

Ik heb getwitterd. Gisteren nog. Over het fenomeen twitteren. En tandenpoetsen. Maar ik denk te diep, dat is het gewoon.